Regulamin

Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy dostępny na stronie internetowej pod adresem www.abq.pl prowadzony jest przez ABQ Systems Artur Raźniak  z siedzibą w Warszawie (02-133) , przy Al. Krakowskiej 291A/158, NIP: 5262886332: , REGON: 388052890   
  2. Kontakt ze Sklepem internetowym może się odbywać w następujących formach:
  1. pocztą elektroniczną-mail: kontakt@abq.pl 
  2. telefonicznie: dział techniczny: 604-514-384; administracja/ pozostałe sprawy: 603-985-267 , w dni robocze w godzinach od 8:00 do 22:00, pozostałe dni i święta: 09:00-15:00
  1. Definicje pojęć użytych w Regulaminie oznaczają:
    1. Sprzedawca /Gwarant – ABQ Systems Artur Raźniak  z siedzibą w Warszawie (02-133) , przy Al.Krakowskiej 291A/158, NIP: 5262886332: , REGON: 388052890
    2. Klient – podmiot zawierający umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, będący pełnoletnią osobą fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej a posiadającą zdolność do czynności prawnych, dokonujący zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
    3. Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient dokonujący zakupu zgodnie z postanowieniami niniejszego  Regulaminu.
    4. Sklep internetowy – znajduje się pod adresem www.abq.pl i za pomocą tej witryny odbywa się dokonywanie sprzedaży towarów. W transakcjach nie ma obecności żadnej ze stron, a w celu dokonania sprzedaży wykorzystywany jest internet.
    5. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.abq.pl.  Jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    6. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, ujawnione przez Kupującego, a zgromadzone oraz przetwarzane przez Sprzedawcę w celach określonych w Polityce Prywatności,
    7. Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
    8. Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem: www.abq.pl umożliwiająca złożenie Zamówienia,
    9. Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
    10. Koszyk – element Sklepu internetowego, stanowiący jednocześnie rodzaj formularza, za którego pomocą Kupujący składa Zamówienie, w którym gromadzone są Towary będące przedmiotem Umowy Sprzedaży, umożliwiający modyfikację danych Zamówienia oraz ilości zamawianych Towarów,
    11. Towar – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym; Towary używane posiadają gradację stanu wizualnego oraz technicznego. W zależności od oceny towar jest oznaczony  odpowiednią gradacją A+ albo A oraz dokładny opis różnic pomiędzy poszczególnymi gradacjami. Zdjęcia wszystkich Towarów mają charakter poglądowy i nie przedstawiają rzeczywistego stanu oraz wyglądu Towaru. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
    12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą tj. ABQ Systems a Kupującym, za pośrednictwem Sklepu internetowego, 
    13. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego bez jednoczesnej obecności stron (na odległość) za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania danych,
    14. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego składane za pośrednictwem Sklepu internetowego poprzez wypełnienie Formularza zamówienia stosownie do Regulaminu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru. Złożenie zamówienia przez kupującego nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy, Kupujący  wypełniając formularz zamówienia składa jedynie ofertę kupna określonego towaru. Momentem zawarcia Umowy Sprzedaży między Sprzedającym a Kupującym jest moment w którym potwierdzamy dostępność danego przedmiotu w mailu zwrotnym, po dokonaniu wyboru oferty przez Kupującym.
    15. Rejestracja – przesłanie danych osobowych w celu założenia Konta wraz z jednoczesną akceptacją możliwości przetwarzania danych w celach realizacji zamówienia firmom współpracującym z ABQ Systems oraz w celach marketingowych.
    16. Konto – po dokonaniu czynności Rejestracji przez Kupującego, przestrzeń udostępniana Kupującemu w ramach Sklepu internetowego, pozwalająca na korzystanie przez Kupującego z dodatkowych funkcjonalności. Konto może być prywatne lub firmowe. Konto umożliwia dokonywanie zakupu Towarów.
  1. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r., po. 1360 z późn. zm.) 
  2. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 287).
  3. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o        świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ).
  4. Cena – koszt zakupu Towaru. Cena nie zawiera kosztu dostarczenia towaru. Cena to zakup Towarów innych niż przenośne (laptopy, notebooki, tablety, smartfony itp.) wyrażana jest w wersji brutto z uwzględnieniem aktualnej stawki VAT. W przypadku Towarów przenośnych (laptopy, notebooki, tablety, smartfony itp.) przekraczających wartość zamówienia 20 000 złotych (słownie dwadzieścia tysięcy złotych) cena zostanie wyrażona netto zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. t.j. z 2022 r., poz. 931) regulującymi stosowanie odwrotnego obciążenia.
  5. Koszt dostawy – całkowity koszt dostarczenia Zamówienia do Kupującego, zmienna określana przez stronę abq.pl w sekcji Koszyk.
  6. Hot time – promocja na określone towary, w określonym czasie.
  7. Gwarancja – czynności oraz czas, w którym Kupujący otrzymuje wsparcie techniczne ze strony Sprzedawcy/Gwaranta.
  1. Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu przy zamawianiu Towarów  za pośrednictwem strony internetowej www.abq.pl jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków Regulaminu bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.
  2. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów prezentowanych na stronie Sklepu internetowego, zamieszczania informacji o nowych Towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronie Sklepu internetowego oraz wprowadzenia w nich zmian.

Rodzaj i zakres Usług Elektronicznych

  1. Za pośrednictwem Sklepu internetowego Sprzedawca świadczy usługę elektroniczną w postaci Formularza zamówienia i umożliwia nabywanie Towarów w ramach zawartej Umowy Sprzedaży, na podstawie oferty złożonej przez Kupującego. 
  2. Przed dokonaniem czynności Rejestracji oraz Zamówienia Kupujący obowiązek zapoznania się z niniejszym regulaminem.
  3. Korzystanie z Formularza zamówienia i składanie Zamówienia nie wymaga rejestracji Kupującego w Sklepie internetowym.
  4. Kupujący, który chce korzystać ze Sklepu internetowego przez spersonalizowane Konto, jest zobowiązany zarejestrować się w Sklepie internetowym poprzez:
  1. Wypełnienie w prawidłowy sposób formularza rejestracyjnego znajdującego się na stronie Sklepu internetowego, w tym podania prawdziwych danych osobowych, wybranie loginu i hasła,
  2. Aktywację Konta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, który zostanie wysłany w wiadomości e-mail na adres mailowy Kupującego podany podczas wypełniania formularza rejestracyjnego.
  1. Kupujący loguje się na Konto poprzez spersonalizowany login i hasło. Login i hasło do Konta mają charakter poufny.
  2. Kupujący może w każdym czasie zaktualizować swoje dane, zmienić hasło, jak również zlikwidować Konto. Czynności tych Kupujący może dokonać po zalogowaniu się na swoje Konto w zakładce „Ustawienia Konta”.
  3. Konto wykonane w procesie Rejestracji jest własnością Kupującego. Nie powinno się udostępniać swojego Konta osobom trzecim. W przypadku firm Konto może być udostępniane w zakresie regulacji wewnątrz firmowych.
  4. Rejestracja w Sklepie oraz korzystanie z jego funkcji jest nieodpłatne.
  5. Po dokonaniu czynności Rejestracji w Sklepie logowanie się do swojego Konta odbywa się za pomocą : Login / Nr karty stałego klienta / E-mail, Facebooka, Google+ oraz hasła ustanowionego w procesie Rejestracji.
  6.  Sklep przewiduje możliwość usunięcia Konta Kupującego ze Sklepu. Należy w tym celu wysłać wiadomość e-mail na adres e-mail kontakt@abq.pl w treści podając dane Konta.
  7. Zawieranie Umów Sprzedaży Towarów odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

Realizacja zamówienia / Warunki zawierania umów sprzedaży towarów

  1. Do skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym, Kupujący musi posiadać:
    1. komputer lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu, z minimalną rozdzielczością ekranu 1280 x 1024 pikseli,
    2. najnowszą wersję jednej z następujących przeglądarek internetowych: Internet Explorer z włączoną obsługą Javy, Chrome z włączoną obsługą Javy, Firefox lub Safari,
    3. dostęp do poczty elektronicznej i aktywne konto e-mail, inaczej adres e-mail np. xxx@xxx.pl,
    4. możliwość włączenia w przeglądarce internetowej zapisu plików cookies.
  2. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia Zamówienia przez Kupującego. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Kupującego Zamówienia.
  3. Cena Towaru uwidoczniona w Sklepie internetowym podana jest w złotych polskich (PLN)  i zawiera podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów przesyłki. 
  4. Do każdego Zamówienia doliczane są koszty przesyłki w wysokości określonej przed złożeniem Zamówienia. Do zamówień Towarów, w których cena przewyższa kwotę 199 zł nie jest doliczany koszt przesyłki. 
  5. Możliwy jest odbiór osobisty Towaru, co Kupujący wskazuje przy składaniu zamówienia.
  6. W celu złożenia Zamówienia, Kupujący jest zobowiązany do uzupełnienia Formularza zamówienia.
  7. Zamówienia mogą być składane poprzez Sklep internetowy 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienie złożone w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  8. W ramach złożenia Zamówienia za pomocą Konta w odpowiednich etapach można skorygować konfiguracje Towaru oraz poprawić dane osobowe lub anulować zamówienie. W momencie przyjęcia Zamówienia do realizacji Kupujący może mieć utrudnioną możliwość zmiany Zamówienia. Sprzedawca dokona wszelkich starań, aby umożliwić Kupującemu żądane przez niego zmiany do momentu wysyłania towaru. Zmienione zamówienie podlega tym samym zasadom jak powyżej w ust. od 1 do 7.
  9. Warunki Zamówień z inną specyfikacją ustalane są z Kupującym indywidualnie za pomocą adresów e-mail wymienionych w § 1 ust. 2 lit. a Regulaminu.
  10.  Dowód zakupu – paragon fiskalny albo faktura VAT, dołączany  do każdej przesyłki stanowi jednocześnie potwierdzenie Gwarancji na Towar. Do zakupionego towaru załączana jest karta gwarancyjna.
  11. Kupujący nie może złożyć Zamówienia na zakup Towarów w ilości większej niż ilość Towarów w magazynie Sprzedawcy, która to ilość jest każdorazowo ujawniana na stronie Sklepu internetowego dla danego Towaru.
  12. Po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
  13. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę oraz zawierającej:
  1. w wypadku zamówień od Konsumentów – pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
  2. w wypadku zamówień od Konsumentów i Klientów – formularz odstąpienia od umowy,
  3. niniejszy Regulamin.

Złożenie oraz realizacja zamówienia

  1. Złożenie Zamówienia przez Kupującego odbywa się w następujący sposób:
  1. wybór Towaru w Sklepie internetowym Sprzedawcy poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”,
  2. przejście z okna Koszyka do okna Zamówienia, poprzez wybranie opcji „Przejdź do płatności”,
  3. wypełnienie Formularza zamówienia, w tym uzupełnienie Danych Klienta niezbędnych do realizacji Zamówienia,
  4. wybranie sposobu płatności,
  5. potwierdzenie złożenia Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
  1. Warunkiem zrealizowania Zamówienia przez Sprzedawcę jest dostępność Towaru w magazynie Sprzedawcy. W przypadku braku Towaru w magazynie, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia Kupującego o niemożności realizacji Zamówienia, a jeżeli uprzednio otrzymał od Kupującego zapłatę za niedostępny Towar, dokonuje w całości zwrotu otrzymanych od Kupującego środków na rachunek bankowy, z którego środki otrzymał.
  2. Realizacja Zamówienia rozpoczyna się nie wcześniej niż w chwili zaksięgowania wpłaty Kupującego na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  3. Sprzedawca wystawia faktury VAT lub paragony fiskalne. Dowód zakupu (paragon fiskalny lub faktura VAT) jest dołączany do przesyłki. Ewentualne błędy w danych zawartych w fakturze VAT należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty otrzymania faktury.
  4. Sprzedawca ma prawo prowadzić na stronie abq.pl za pośrednictwem Sklepu akcje promocyjne oraz rabatowe.
  5. Składanie Zamówienia określonego w regulaminie przez Konsumenta wiąże się z dobrowolnym podaniem danych osobowych:
    – Imię i nazwisko
    – Adres zamieszkania
    – Adres e-mail
    – Numer telefonu
  6. Składanie Zamówienia określonego w regulaminie przez Klienta (nie będącego Konsumentem) wiąże się z dobrowolnym podaniem danych osobowych:
    – nazwa firmy oraz numer NIP
    – Imię i nazwisko osoby składającej w imieniu Klienta Zamówienie
    – Adres firmy
    – Adres e-mail
    – Numer telefonu.
  7. Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego oraz nie jest odzwierciedleniem aktualnych stanów magazynowych. Informacje o asortymencie na stronie www.abq.pl nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

Sposób płatności

  1. Sprzedawca umożliwia Kupującemu zapłatę za Towar, stanowiący Przedmiot Umowy Sprzedaży, za pośrednictwem następujących metod płatności:
  1. płatność elektroniczną oraz płatność dokonywaną kartą płatniczą za pośrednictwem systemu PayNow umożliwiającego płatności on-line,
  2. podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
  3. za pobraniem, kwota uiszczana jest u dostawcy Towaru, płatne przy odbiorze Towaru.
  1. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności, klient dokonuje zapłaty przed przyjęciem zamówienia do realizacji. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, BLIK lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  2. Dostępne formy płatności dla kart płatniczych: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro

Dostawa Towaru

  1. Zakupiony w Sklepie internetowym Towar jest wysyłany i dostarczany za pośrednictwem firmy zewnętrznej Inpost lub DPD. Koszt dostawy pokrywa Kupujący. Sprzedawca i obsługa Sklepu nie odpowiada za czas realizacji Zamówienia przez kuriera. Dostawa towaru odbywa się tylko na terenie Polski.
  2. Cena dostawy zamówionego Towaru określona w Sklepie internetowym dotyczy wyłącznie wysyłki na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że na stronie Sklepu internetowego dla danego Towaru wyraźnie wskazano, że dana cena dostawy dotyczy dostawy Towaru poza granice Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku braku informacji o cenie dostawy Towaru poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, wysyłka Towaru za granicę wymaga każdorazowego uprzedniego ustalenia przez Kupującego warunków i ceny dostawy ze Sprzedawcą.
  3. Na termin dostawy przesyłki składa się czas przygotowania Towaru do wysyłki oraz czas dostawy Towaru. Przygotowanie Towaru do wysyłki wynosi do 2-3 dni roboczych od dnia przyjęcia przez Sprzedawcę Zamówienia, nie wcześniej jednak niż od dnia zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy. W przypadku Zamówienia, które wiąże się z konfiguracją sprzętu stanowiącego Towar, czas przygotowania Towaru do wysyłki może się wydłużyć do 7 dni roboczych.
  4. Kupujący ma obowiązek dokonania oceny stanu Towaru i jego zgodności z Zamówieniem w momencie dostawy przesyłki przez dostawcę (kuriera lub listonosza) i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia Towaru, Kupujący jest zobowiązany w obecności kuriera lub listonosza sporządzić protokół reklamacyjny zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany Towar, pozostałe Towary znajdujące się w przesyłce oraz dowód sprzedaży (paragon fiskalny lub faktura VAT) i kartę gwarancyjną Kupujący zobowiązany jest zwrócić kurierowi lub listonoszowi. Koszt transportu takiej przesyłki ponosi Sprzedawca. Sprzedawca ma obowiązek rozpatrzyć reklamację Kupującego w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwróconej przesyłki.

Odstąpienie od umowy

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta Kupujący będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru, bez podania przyczyny.
  2. Kupujący nie będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, wyłącznie jeżeli prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (Kodeksu cywilnego  oraz ustawy o prawach konsumenta).
  3. Formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży przesyłany jest Kupującemu, o którym mowa w ust. 1 lub 2  za pośrednictwem wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę.
  4. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży Kupujący, o którym mowa w ust. 1  lub 2,  zobowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy na Formularzu udostępnionym mu przez Sprzedawcę. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres siedziby Sprzedawcy lub na jego adres e-mail, wskazany w § 1 ust. 2 lit. a Regulaminu.
  5. W przypadku złożenia przez Kupującego, o którym mowa w ust. 1  lub 2, oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. Towar zwracany przez Kupującego,  o którym mowa w ust. 1  lub 2,  w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży musi być kompletny oraz nie może nosić śladów użytkowania przez Kupującego. Do zwracanego Towaru Kupujący zobowiązany jest dołączyć oryginał dokumentu sprzedaży (paragon fiskalny lub faktura VAT), kartę gwarancyjną, oraz wypełniony i podpisany czytelnie formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Jeśli do zwracanego Towaru były dołączone elementy gratisowe np. myszka, torba na laptopa, długopis, Kupujący ma obowiązek również je zwrócić.
  7. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru w związku z odstąpieniem od Umowy Sprzedaży ponosi Kupujący, o którym mowa w ust. 1  lub 2. Jeżeli Kupujący, o którym mowa w ust. 1  lub 2,  wybierze sposób zwrotu Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Kupujący, o którym mowa w ust. 1  lub 2, ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie.
  8. Jeżeli Towar dostarczony przez Kupującego, o którym mowa w ust. 1  lub 2, do Sprzedawcy jest niekompletny lub nosi widoczne ponadnormatywne ślady użytkowania, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość uszkodzonego Towaru.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez Kupującego, o którym mowa w ust. 1  lub 2, płatności zostaną zwrócone przez Sprzedawcę  na konto podane w Oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Płatności zostaną przekazane Kupującemu, o którym mowa w ust. 1  lub 2,  niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od  chwili otrzymania Towaru z powrotem.
  10. Zwroty sprzętu, towaru zakupionego na odległość, możliwe są tylko na podstawie paragonu fiskalnego albo faktury VAT w terminie do 14 dni od daty zakupu. 

Reklamacja

  1. Jeżeli po przejściu własności Towaru na Kupującego stwierdzi on, że produkt posiada wady fizyczne lub prawne, Kupujący może złożyć Sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi za wady.
  2. Warunkiem skorzystania z reklamacji jest przesłanie Towaru na adres e-mail Sklepu podany w § 1 ust. 2 lit. a niniejszego Regulaminu. Przesyłka Towaru jest na koszt Kupującego.
  3. Kupujący zobowiązany jest sprawdzić w obecności dostawcy (osoby dostarczającej sprzęt) stan Towaru, w szczególności ilość, kompletność, zgodność z umową sprzedaży zamawianego Towaru. W przypadku stwierdzenia wad technicznych albo uszkodzeń powstałych podczas dostawy Kupujący zobowiązany jest do sporządzenia protokołu szkody wraz z informacją o jego zakresie. Protokół musi być podpisany przez Kupującego oraz podmiot, który dostarczył Towar. Brak sporządzenia protokołu jest konieczny dla dochodzenia roszczeń przez Kupującego. Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się z obsługą sklepu.
  4. W laptopach układ klawiatury inni niż przyjęty w Polsce nie jest wadą towaru i nie podlega reklamacji.
  5. Zdjęcia na stronie www.abq.pl nie mogą stanowić podstaw do reklamowania towaru.
  6. W przypadku Towarów używanych, poleasingowych, powystawowych oraz po zwrotach:  Sprzedawca zastrzega sobie możliwość dołożenia zamiennika zasilacza i/lub baterii w laptopie. Nie stanowi to powodu do reklamacji.
  7. Celem  rozpoznania reklamacji Kupujący zobowiązany jest do wypełnienia i przesłania formularza reklamacji, zamieszczonego na stronie internetowej Sklepu internetowego. Zaleca się podanie przez Kupującego w reklamacji:
    1. okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty stwierdzenia wady,
    2. danych kontaktowych Kupującego, na które Sprzedawca powinien odpowiedzieć na złożoną reklamację,
    3. dowodu zakupu Towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT) przez Kupującego u Sprzedawcy.
  8. Reklamacja może zostać złożona pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na jego adres e-mail, wskazane w § 1 ust. 2 lit. a Regulaminu.
  9. Transport reklamowanego Towaru do Sprzedawcy odbywa się na koszt i ryzyko Kupującego za pośrednictwem wybranej przez Sprzedawcę firmy kurierskiej, chyba że Sprzedawca poinformował Kupującego, że Towar zostanie odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
  10. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem terminów wskazanych w art. 563, art. 568 oraz art. 576 Kodeksu Cywilnego.
  11. Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 21 dni od ich wpływu do Sprzedawcy. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli usunięcie wady wymaga nadzwyczajnego nakładu pracy bądź zastosowania niedostępnych w w/w terminie podzespołów.
  12. W przypadku uznania reklamacji złożonej przez Kupującego, wybór sposobu usunięcia wady należy do Sprzedawcy, który może usunąć wadę przez naprawę lub wymianę wadliwego elementu w całości. Wadliwe podzespoły i elementy przechodzą na własność Sprzedawcy. Sprzedawca ma prawo zrekompensować Kupującemu wadę poprzez zwrot pieniędzy za uszkodzoną część, podzespół lub element, a zwrot pieniędzy następuje w sposób określony przez Kupującego na wskazany przez niego rachunek bankowy. Rękojmia za wady wynosi 24 miesiące. Rękojmia nie dotyczy Klientów nie będących Konsumentami.

Gwarancja

  1. Po wykryciu usterki, Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego (nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jej wykrycia) zgłoszenia (do sprzętu należy dołączyć opis usterki) i niezwłocznego przekazania sprzętu na adres Gwaranta (Al. Krakowska 291A/158, 02-133 Warszawa ) w stanie kompletnym (tj. wraz z wyposażeniem, opakowaniem, prawidłowo wypełnioną kartą gwarancyjną i z nienaruszoną naklejką gwarancyjną) oraz umożliwiającym pełną diagnostykę (usunięte/wyłączone zabezpieczenia sprzętowych typu security panel, password, fingerprint itp.,) pod rygorem utraty uprawnień wynikających z gwarancji.
  2. Wybór sposobu usunięcia wady należy do Gwaranta, który może usunąć wadę przez naprawę lub wymianę wadliwego elementu w całości. Wadliwe podzespoły i elementy przechodzą na własność Gwaranta. Firma ma prawo również zrekompensować Kupującemu wadę poprzez zwrot pieniędzy za uszkodzoną część, podzespół lub element.
  3. Gwarant dokona naprawy zareklamowanego sprzętu używanego, poleasingowego, po zwrotach, powystawowego: w ciągu 21 dni od daty zgłoszenia reklamacji. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli usunięcie wady wymaga nadzwyczajnego nakładu pracy bądź zastosowania niedostępnych w w/w terminie podzespołów.
  4. Czas naprawy nowych urządzeń jest zależny od producenta do którego to wszystkie nowe produkty są natychmiastowo przekierowywane.
  5. Gwarant w żadnym wypadku nie bierze odpowiedzialności za dane zgromadzone w pamięci urządzeń oraz ich ustawienia systemowe. Prosimy o wykonywanie kopii zapasowych przed oddaniem urządzenia do naprawy. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje ewentualnego przywrócenia ustawień fabrycznych oraz aktualizacji oprogramowania dostarczonego do naprawy lub wyceny urządzenia.
  6. Gwarancja Gwaranta nie obowiązuje w przypadku napraw z częściami dostarczonymi przez Kupującego. Z gwarancji wyłączone są także naprawy płyt głównych uszkodzonych w wyniku kontaktu z cieczą.
  7. Gwarancję wyłączają uszkodzenia mechaniczne urządzenia, zalania, zawilgocenia, działania temperatury i innych czynników o parametrach nie dopuszczalnych przez producenta, nieuzgodnione próby napraw oraz uszkodzenia spowodowane przez czynniki lub podzespoły o których nieprawidłowym działaniu Kupujący nie poinformował serwisu.
  8. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści, jeżeli szkoda nie jest winą Serwisu lub czas naprawy wydłuża się z przyczyn od Serwisu niezależnych (opóźnienia w dostawie, niedostępność towaru, czasowy brak możliwości technicznych dokonania naprawy).
  9. Gwarancja 6 albo 12 miesięcy obejmuje towary: poleasingowe, po zwrotach konsumenckich, powystawowe  za wyjątkiem: baterii do laptopów (na baterie kupowane wraz z laptopami udzielamy 1 miesiąc gwarancji od daty zakupu).
    10. Minimalny czas pracy na używanej baterii sprzedawanej wraz z laptopem wynosi 1h (godzina).
    11. Nowe produkty sprzedawane za pośrednictwem www.abq.pl objęte są gwarancją producentów.
    12. Kupujący oddając sprzęt do naprawy dobrowolnie akceptuje niniejszy regulamin.
    13. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji Serwis może obciążyć Reklamującego kosztami za wykonanie testów, transport, poświęcony czas czy też ekspertyzę.
    14. Gwarancja dotyczy sprzętu zakupionego na www.abq.pl o wymienionym w dowodzie zakupu numerze fabrycznym. Gwarancja obejmuje tylko teren Rzeczypospolitej Polskiej.
    15. Okres Gwarancji rozpoczyna się od daty wydania Towaru Kupującemu i trwa zgodnie z informacją na karcie Towaru lub na podstawie tego Regulaminu. Okres Gwarancji wydłuża się o czas udokumentowanej naprawy.

Dane osobowe

  1. Administratorem Danych osobowych Kupujących jest Sprzedawca.
  2. Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawie o ochronie danych osobowych oraz postanowieniach Regulaminu.
  3. Udostępnienie przez Kupującego Danych osobowych ma charakter dobrowolny, jest jednak niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  4. Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług w różnych formach w tym drogą elektroniczną. Sprzedawca może udostępniać dane podmiot trzecim w celu wywiązania się z umowy sprzedaży Towaru. Sprzedawca ma prawo wysyłać Kupującym informacje handlowe drogą elektroniczną.
  5. Kupujący ma prawo dostępu do swoich Danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia Danych osobowych, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także do cofnięcia zgody na przetwarzanie jego Danych osobowych w dowolnym momencie.
  6. Na życzenie organów ścigania lub podmiotów ustawowo uprawnionych, Dane osobowe Kupujących mogą być udostępnione przez Sprzedawcę.
  7. Szczegółowe informacje dotyczące Danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Sklepu.

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
  2. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  3. Podmiot korzystający ze strony Sklepu internetowego zobowiązany jest do nieumieszczania na stronie treści o charakterze bezprawnym.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i krzywdy wynikające z niewłaściwego działania serwera, na którym umieszczony jest Sklep internetowy, w szczególności za skutki błędów w działaniu strony internetowej obejmującej Sklep internetowy, brak dostępu do niej oraz innych awarii, uszkodzeń lub zakłócenia w funkcjonowaniu usług internetowych.
  5. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi powszechnemu właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca ma prawo zmienić Regulamin w każdym czasie.
  7. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej Sklepu internetowego.
Koszyk
Marka
Marka
Cena
Cena - slider
Cena - inputs
Stan techniczny
Stan techniczny
Procesor
Procesor
Przekątna ekranu
Przekątna ekranu
Pamięć RAM
Pamięć RAM
Rodzaj dysku twardego
Rodzaj dysku twardego
Pojemność dysku (GB)
Pojemność dysku (GB) - slider
Pojemność dysku (GB) - inputs
GB
GB
Model karty graficznej
Model karty graficznej
Rozdzielczość
Rozdzielczość
Typ matrycy
Typ matrycy